Praktijk Spelkracht voldoet aan de eisen die in het kader van de Wet Kwaliteiten, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) worden gesteld.

Heeft u een klacht, dan horen we bij voorkeur persoonlijk waar u tegenaan loopt. We nemen u altijd serieus en denken graag mee over een oplossing.

Praktijk Spelkracht is aangesloten bij de klachtenregeling zorg van ZZP Nederland. Zij zorgen voor een onafhankelijke klachtenfunctionaris op afroep. Wanneer het niet lukt om samen tot een oplossing te komen, dan kan de klacht worden doorgezet naar de door het ministerie van VWS erkende Geschillencommissie Stichting Zorggeschil. Indienen van een geschil kan – nadat de klachtenregeling is doorlopen bij: ambtelijksecretaris@Zorggeschil.nl. Meer informatie staat op zorggeschil.nl

Deze klachtenregeling volstaat voor de volgende wetten: Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz), Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), jeugdwet, Wet zorg en Dwang (Wzd) en Wet verplichte ggz (Wvggz). Hier is de behandeling van klachten van het Regelement Klachtencommissie Quasir en de Privacyverklaring Quasir van toepassing.